A doua masina pe care am zis ca o prezint este un Subaru Forester 2.0D 148CP din 2009 la care am eliminat dpf-ul si s-a crescut performanta motorului prin chiptuning. Am primit masina de la client cu becurile martor motor si filtru particule aprinse in bord, putere scazuta, motor zgomotos cu probleme de pornire.
Anularea filtrului de particule la Subaru Forester 2.0D 148cp se realizeaza direct prin portul de diagnoza obd2.
In imaginea de mai jos se observa tips-urile de la evacuare pline de funingine, semn ca filtrul de particule nu este in regula. In mod normal, orice masina dotata cu dpf ar trebui sa aiba teava de evacuare curata.
Filtru particule Subaru Forester infundat complet.
Toate orificiile folosite pentru evacuarea gazelor de esapament sunt astupate. Se mai poate vedea un firicel fin in mijloc pe unde reusea sa mai elimine din gaze. Inca putin daca ar mai fi mers cu aceasta masina si motorul nu mai pornea sau se oprea in mers.
Dupa lucrarea reusita de anulare si eliminare dpf la Subaru, s-a dorit si o crestere de performanta prin optimizarea mapelor din ECU. Daca cele doua operatiuni software se fac in acelasi timp, una din ele va avea un cost redus la jumatate. Valorile de putere si cuplu obtinute pe motorul boxer 2.0d sunt afisate in tabelul de mai jos:
PRE-TUNING | POST-TUNING | |||
---|---|---|---|---|
Putere: | 109kW / 148CP la 3600 rpm | Putere: | 130kW / 177CP la 3800 rpm | |
Cuplu: | 350Nm la 1800-2400 rpm | Cuplu: | 400Nm la 1800-2500 rpm | |
Viteza max: | 186 km/h | Viteza max: | 195 km/h |
Rog in numar de telefon
Buna seara,
Numerele de telefon la care ne puteti apela sunt urmatoarele:
Orange: 0758-908.619
Vodafone: 0726-486.395