O alta masina din provincie care a ajuns la mine in urma unor probleme aparute dupa eliminarea gresita a filtrului de particule. Este vorba de un Opel Vectra C 1.9cdti 150cp din 2004 cu peste 350.000km in bord, cu filtrul de particule indepartat fizic, martor avarie motor aprins in bord si limitare de putere.
Clientul a venit cu ea cu o zi inainte de Ajunul Craciunului tocmai din Sighisoara. Dimineata m-a sunat sa-mi spuna ca are masina in service si are nevoie sa plece ce ea in afara tarii. Totul a fost din scurt, m-am trezit cu telefon pe la amiaza ca este drum spre mine si in 2-3 ore ajunge la service. A ajuns undeva pe la 16:30 pentru ca nu putea sa depaseasca 100km/h din cauza avariei din bord.
Am urcat masina pe rampa si am gasit un filtru de particule decupat, cu o sudura grosiera si stangace. Se pare ca service-ul unde a ajuns masina, nu a facut si anularea filtrului de particule din ecu. Mirosul gazelor de esapament era intepator semn ca si catalizatorul lipseste.
Programarea ecu pentru anularea filtrului de particule la motorul 1.9DTH se face prin portul de diagnoza si durata de lucru este de aproximativ 1 ora. Dupa eliminarea managamentului de regenerare si anularea codurilor de eroare generate de 2 sensori (unul de temperatura si altul de presiune diferentiala), masina a iesit din avarie si martorii avarie din bord s-au stins.
Dupa aceasta lucrare, clientul si-a continuat drumul spre iesirea din tara.