Nici nu ne-am intors bine din vacanta si service-ul s-a umplu de masini cu probleme ale filtrului de particule. Dupa cum am spus si anul trecut, a inceput sezonul motorizarilor Honda 2.2 i-dtec 150cp. E clar ca temperaturile scazute din ultima vreme nu fac casa buna cu motorizarile turbo-diesel dotate cu dpf.
Prima masina care a ajuns astazi pe rampa pentru remedierea filtrului de particule este un model Honda Accord 2.2 i-dtec 150cp AT din 2009. Masina are un pic peste 130.000km in bord si singura problema aparuta la motor este cea legata de dpf. Din cauza distantelor scurte pe care le-a parcurs in mediul urban, filtrul de particule nu s-a mai regenerat normal si a inceput sa acumuleze cenusa. La Honda daca cantitatea de cenusa depaseste 30g, motorul intra in limp mode si aprinde martorul avarie filtru particule din bord. Pentru a scoate motorul din avarie este nevoie de o vizita la service-ul Honda unde se incearca o regenerare fortata din tester pentru micsorarea cantitatii de cenusa. O astfel de operatiune devine costisitoare cand trebuie repetata la 300-400km si cere cate un schimb de ulei la fiecare 2-3 regenerari.
Masina a ajuns la noi in avarie cu limitare de putere si turatie la 3000rpm din cauza filtrului de particule. Se poate observa in imaginea de mai jos martorul avarie filtru de particule. Acesta nu dispare decat daca se poate face o regenerare fortata din tester sau se anuleaza filtrul de particule.
Cantitatea de cenusa acumulata in dpf ajunge la 39g, iar ultima regenerare reusita comandata de ecu s-a facut la 1108km.
Pentru anularea dpf la motorizarea Honda 2.2 i-dtec 150cp, calculatorul Bosch EDC17 este demontat din compartimentul motor pentru reprogramarea in boot mode cu ajutorul interfetei NewTrasdata.
Conexiune pentru reprogramare BOSCH EDC17CP06 in boot mode.
Filtru de particule Honda demontat de pe masina.
Sectiune intre catalizator si ceramica filtru de particule Honda Accord 2.2 i-dtec.
Linie de sudura in argon dupa eliminare dpf la un model Honda Accord 2.2 i-dtec.
La final, carcasa goala a filtrului de particule a fost montata pe masina si dupa reprogramarea ecu, erorile si martorul avarie dpf au disparut. Dupa aceasta operatiune motorul functioneaza in parametri normali, fara limitari de putere sau turatie.