Anulare filtru particule Ford Mondeo 2.0TDCi

Un model 2010 Ford Mondeo 2.0TDCi 140CP ajuns la noi in avarie tocmai din Brasov din cauza filtrului de particule colmatat. Masina a fost cumparata din Germania si la nici 100km de la achizitie motorul a intrat in avarie si becurile s-au aprins in bord. Filtrul de particule de pe acest motor vine cu un sistem nou de regenerare prin al 5-lea injector si este destul de eficient si stabil. Totusi atunci cand numarul de km este mai mare decat cel recomandat de producator pentru schimbarea dpf-ului, incep sa apara si problemele. Dupa mai multe incercari de resuscitare (incercari de spalare) la Brasov, proprietarul a decis sa elimine complet filtrul de particule.ford_mondeo_anulare_dpf_05 Tot filtrul de particule este cel care la diagnoza ne arata ca din cauza lui motorul a intrat in avarie. Am mai descoperit cateva erori legate de EGR insa dupa stergerea lor si eliminarea filtrului de particule, la testele de drum acestea nu au mai aparut. ford_mondeo_anulare_dpf_01

Anularea filtrului de particule la motorul de 2.0TDCI 140CP cu injectie Delphi DCM 3.5 se face cu ajutorul interfatei NewGenius prin citirea software-ului din ecu si modificarea lui in vederea dezactivarii strategiei de regenerare si functionare dpf.
ford_mondeo_anulare_dpf_03 ford_mondeo_anulare_dpf_02 ford_mondeo_anulare_dpf_04

Dupa rescrierea mapelor in ecu, erorile legate de filtru de particule au disparut si martorul motor s-a stins. La testul de drum limitarea de putere a disparut si motorul poate fi turat peste 3000rpm. Urmeaza dupa aceasta procedura eliminarea propriu zisa a dpf-ului colmatat. ford_mondeo_anulare_dpf_07 ford_mondeo_anulare_dpf_06 ford_mondeo_anulare_dpf_08 ford_mondeo_anulare_dpf_09 ford_mondeo_anulare_dpf_10 ford_mondeo_anulare_dpf_11 ford_mondeo_anulare_dpf_12 ford_mondeo_anulare_dpf_13 ford_mondeo_anulare_dpf_14ford_mondeo_anulare_dpf_15ford_mondeo_anulare_dpf_16ford_mondeo_anulare_dpf_17