Jeep Patriot 2.0CRD 140cp – masina de sotie. 🙂 Cand ea spune ca Jeep-ul nu mai merge atunci trebuie sa o duci la doctor. Doctorul ii spune ca toate problemele la masina: pierdere de putere, regenerari dese si consum marit provin de la filtrul de particule infundat. S-a mai incercat o revigorare cu regenerare fortata, dar fara rezultat. Codul de eroare P2002 – Diesel Particulate Filter Efficiency Bellow Threshold– Bank 1 a ramas permanent si poate fi sters.
In final s-a ajuns la eliminare completa a dpf-ul. Motorizarea 2.0CRD 140cp este de provenienta VAG si procedura software de anulare filtru de particule este aceeasi. Partea mai grea este cu eliminarea fizica. Pentru a ajunge la filtrul de particule se desface puntea fata si cardanul. Durata de lucru este de aproximativ 4-5 ore. Interventiile noastre pentru eliminarea fagurelui de ceramica (taiat, spart si sudat) nu se fac direct pe masina. Intai demontam complet dpf-ul de pe evacuare si apoi se trece la eliminarea fagurelui de ceramica infundat.
Operatiunea a fost un succes. Avaria a disparut din bord si toate limitarile de putere sau turatie.