Model Ford Focus 1.6TDCi 109CP injectie Bosch EDC16+ la care s-a rezolvat problema filtrului de particule colmatat si a beneficiat de o resoftare Stage 2.
Valorile obtinute inainte si dupa chiptuning Ford Focus 1.6TDCi 109CP:
PRE-TUNING
Putere: 80kW / 109CP la 4000 rpm
Cuplu:ย 240Nm la 1750 rpm
Viteza max: 188 km/h
POST-TUNING
Putere: 96kW / 131CP la 4100 rpm
Cuplu: 295Nm la 1800 rpm
Viteza max: 195 km/h
Durata de lucru: 3h. Procedura dezactivare DPF si remapare: serial OBD.
A trecut ceva vreme, am zis sa mai revin cu ceva feedback ๐ . Foarte multumit de masinuta so far, am facut ~ 700 km intre timp (din care 400 in afara orasului). Diferentele de cuplu:
– intre 1000-2000 ture era “moarta” inainte (excesiv de “moarta” as putea spune, abia se misca), acum trage binisor – nu-s sigur ca asta e un lucru pozitiv, incerc sa nu abuzez de cuplu in plaja asta de turatii ๐ felul in care nu tragea deloc inainte o vad ca pe o “auto protectie” din partea ford pentru motor
– urca foarte usor spre 4000 ture si inca trage – asta mi se pare un lucru pozitiv
– pana la viteze de 100-130 km/h e evidenta cresterea de putere/cuplu, peste… “not so much”, dar asta e, nu e ferrari pana la urma :)) just an average car
Consum: sincer nu stiu daca e mai mult sau mai putin ca inainte, dar probabil tot “p-acolo”. Nu l-am urmarit niciodata foarte strict, inainte. Pot doar spune ca acum am asa:
– exclusiv oras, mers normal (semi-alert, nici ca la curse nici mosnegeste) – medie 8,2%
– extraurban – 100km autostrada + 100km natinal+european – mers foarte atent sa vad cat de jos pot ajunge ๐ – medie 3,2%
– autostrada – 100km – alergat, probabil o medie de 150 km/h cu urcat pana la 180 km/h – medie 6,3%
– nu m-am uitat la mers normal extra-urban, dar probabil un 4-5 ar fi, ca de obicei.
Nu am mai patit partea cu “nu mai trage cand o scoti din ritm de autostrada si intri in oras”, desi banuiam EGR-ul pentru comportamentul asta si nu l-am schimbat intre timp. Mai monitorizez.
Stiu ca-s putini kilometri, dar eu in general fac putini kilometri so…. ๐ .
Merci,
Mihai.