In weekend n-am reusit sa postez lucrarea de anulare dpf si egr realizata la un Fiat Doblo 1.3Mjet 85CP. Pe langa Honda Accord si Ford C-Max ne-a mai sosit dintr-un sat din Dambovita acest Fiat Doblo cu numeroase erori dupa eliminarea fizica a filtrului de particule. Printre acestea se numara erori ale senzorilor de presiune diferentiala si temperatura evacuare, dar si valva EGR. N-am verificat modul in care s-a eliminat filtrul de particule la aceasta masina, dar cu siguranta senzorul de temperatura a fost distrus dupa aceasta operatiune. Din pacate pentru proprietar, senzorul de temperatura defect inseamna limitare de turatie si putere la Fiat. Costul unui senzor de temperatura este de aproximativ 270 lei, o suma destul de mica in comparatie cu alte marci.
Asa cum se poate vedea si intr-una din pozele de mai jos, citirea calculatorului de injectie la 1.3mjet 85cp dureaza 1:33h. Sa nu uitam ca si reprogramarea lui se face in aproximativ 20min. Asta inseamna ca masina ramane imobilizata cel putin 2:30h.
In final masina a plecat de la mine fara erori in bord sau pe tester. Am anulat filtrul de particule si valva egr, iar provizoriu pentru ca era prea tarziu sa mai comandam un senzor nou, am rezolvat si eroarea generata de acesta prin montarea unei rezistente. Proprietarul foarte fericit ca a scapat de erori si limitarea de putere, iar masina functioneaza normal.