Mercedes Sprinter 313 2.2CDi 130CP din 2011 cu injectie Delphi programat sa vina pentru remedierea filtrului de particule tocmai din Galati. Masina a avut cateva episoade cu pierderi de putere si fum alb-albastrui in mers. Pe tester am gasit 3 coduri de eroare, unul din ele P2458 fiind asociat direct cu filtrul de particule. Am stabilit impreuna cu proprietarul, ca vom remedia intai problema filtrului de particule si apoi daca este nevoie, celelalte coduri de eroare legate de turbina si valva egr.
O data cu demontarea dpf am reusit sa descoperim si cauza pierderilor de putere, consumului exagerat si regenerarilor foarte dese comandate de ecu. Filtrul de particule a mai fost curatat. Se poate vedea direct in pozele afisate mai jos, catalizatorul gaurit si fagurele ceramic crapat. O mare parte din filtru de particule este nefunctional si gazele de evacuare nu puteau fi eliminate prin esapament. Nu este de mirare ca au aparut coduri de eroare la turbosuflanta si valva egr. Posibil aceste doua componente sa fie afectate si sa necesita inlocuire sau reconditionare, ridicand astfel costurile de reparatie pentru aceasta masina. Din pacate, catalizatorul a fost afectat intr-o proportie foarte mare si va trebui eliminat.
In momentul in care apar primele semne ale unui dpf infundat sau este depasita perioada de inlocuire recomandata de producator la 150.000-180.000km, sa aveti in vedere inlocuirea sau eliminarea totala a filtrului de particule. Se evita astfel cheltuielile suplimentare de reparatie ale anumitor componente care cedeaza mult mai repede din cauza colmatarii dpf-ului.