Un model Ford Transit 2.2 TDCi 125cp din 2013 cu probleme de functionare motor din cauza filtrului de particule infundat. Masina a trecut pragul mai multor reprezentante Ford si de la toate a primit verdict – filtru de particule colmatat si al 5 lea injector defect, ambele necesita inlocuire. Motorul se afla in avarie si nu trecea de 3000rpm cu limitare de putere. Pentru remedierea probleme singura varianta oferita de reprezentanta Ford a fost de inlocuire dpf si injector defect. Din cauza costurilor foarte mari pentru cele doua componente, proprietarul a decis eliminare filtrului de particule si resoftare pentru anularea lui.
Codurile de eroare intalnite pe testerul IDS sunt P2463, P246C si P26A1.
Anularea filtrului de particule la Ford Transit 2.2 TDCi 125cp se face in doua etape. Prima este cea software prin modificarea parametrilor din calculatorul de injectie Siemens SID807Evo pentru dezactivarea managementului de regenerare. Operatiunea necesita demontarea ecu de pe masina si reprogramarea acestuia in boot mode.
A doua etapa include modificarea parametrilor din calculatorul de injectie Siemens SID807Evo pentru dezactivarea managementului de regenerare. Operatiunea necesita demontarea ecu de pe masina si reprogramarea acestuia in boot mode cu ajutorul interfetei NewTrasdata. Toate interfetele si programele cu care lucram sunt originale si detin licenta. Calculatorul se afla in siguranta atunci cand intra in procesul de reprogramare. Datele originale din ecu sunt salvate si oricand se poate rescrie cu valorile de fabrica.