Chiar daca reusesti sa ai grija de masina si sa faci o intretinere exemplara a filtrului de particule cu frecvente iesiri in afara orasului, va veni timpul cand dpf-ul colmatat trebuie inlocuit.
Acest Fiat Doblo a ajuns la mine in avarie, dupa mai multe incercari de resuscitare cu regenerari statice. Masina avea undeva peste 160.000km si a fost folosita de un singur proprietar.
Martor avarie motor aprins in bord si mesaj “Engine Failure” ce duc automat la limitarea de turatiei si pierdere de putere.
Diagnoza Fiat Dobloe – coduri de eroare P1206 si P2002 ce ne arata prezenta unui filtru de particule colmatat.
Valorile reale afisate pe tester indica regenerari dese ale filtrului de particule la motorul 1.3mjet si o degradare rapida a uleiului.
Dupa remedierea filtrului de particule, martorul avarie motor s-a stins si codurile de eroare au disparut. In acest moment, motorul functioneaza in parametri normali, fara limitari de turatie sau putere si cu managementul pentru regenerare dezactivat.
Aceste imagini ne arata gradul foarte mare de incarcare al filtrului de particule la Fiat Doblo. Aproape toata canaliculele de evacuare a gazelor de esapement sunt astupate de funingine