Managementul de regenerare al filtrului de particule poate lucra normal daca toate componentele motorului functioneaza corect. La modelul Audi A4 B8 2.0TDi cand clapeta de admisie sau turbionare (intake manifold swirl flap) este defecta, dpf-ul nu mai poate intra in regenerare singur si nici fortat din tester. Daca nu este inlocuita la timp si masina continua sa mearga in trafic cu martor avarie motor aprins in bord, atunci filtrul de particule ajunge la colmatare completa. Pe bord va apare si martorul filtrului de particule cu mesaj de inlocuire.
Pozitia clapetei de admisie este ajustata printr-un mecanism electric sau vacum aflat sub controlul sistemului de management al motorului. Clapeta este inchisa la ralanti, creând turbulenta suplimentara in admisie. Pe masura ce creste turatia motorului, clapeta este treptat deschisa pana la aproximativ 2.000 rpm, ea este paralela cu fluxul de aer si nu prezinta practic nici o rezisteta. Scopul ei este de a asigura ca aerul care intra in cilindrul este suficient de turbionat pentru un amestec optim de combustibil-aer chiar si la turatii reduse ale motorului. Acest lucru ajuta la reducerea emisiilor toxice si poate imbunatati, de asemenea, puterea si cuplu la turatii joase.
Costul foarte ridicat pentru inlocuirea ii face pe multi posesori de Audi sa aleaga varianta cu anulare swirl flap din sistemul de management al motorului (ecu).
Model Audi A4 B8 2.0TDi 143cp din 2008. Masina a beneficiat de anulare intake manifold swirl flap si eliminare dpf. Operatiunea este de durata. Demontarea filtrului de particule la acest model este o operatiune foarte dificila si timpul alocat acestei lucrari este de aproape 5-6 ore.
Filtru de particule Audi A4 B8 2.0TDI 143CP din 2008.