Renault Megane 4 1.5dCi 115CP cu injecția Bosch MD1CS006 este un model relativ nou, dar care pare să aibă aceeleași probleme ale sistemului SCR ca și modelele din gama constructorului Peugeot.
Orice defecțiune a sistemului de AdBlue v-a duce automat la imobilizarea mașinii după contorizarea unui număr de km parcurși în avarie. O problemă destul de neplacută când mașina nu poate ajunge imediat într-un service pentru înlocuirea pieselor care duc la apariția acestor erori. Frustrant însă devine atunci când sistemul de AdBlue este reparat de mai mult ori în perioada de garanție și imediat se strică după ce expira această perioadă contractuală.
În imaginile de mai jos avem un astfel de exemplu, un model Renault Megane 4 cu defecțiuni frecvente ale sistemului SCR, atât în perioada de garanție contractuală cât și după terminarea ei.
În bord se observă mesajul care indică faptul ca mașina se v-a bloca dupa 203 km, chiar dacă rezervorul de AdBlue a fost alimentat corespunzător.
Sistemul AdBlue de pe modelul Renault Megane 4 este gestionat de calculatorul motor Bosch MD1CS006. Pentru citirea și reprogramarea acestui tip de ECU este necesară conectarea lui în bench mode. În acest exemplu, noi am folosit interfața Trasdata.
O dată cu intervenția în software pentru remedierea erorilor de AdBlue, martorii se vor stinge și dispare automat mesajului de blocare mașina din bord.