Resoftare Fiat Doblo 1.3mjet 85cp

O noua mașina venită la noi după intervenții in alte service-URI cu încercari de anulare filtru particule nereușite. Este vorba de un Fiat Doblo 1.3mjet de 85cp din 2007 cu ceramica filtrului de particule eliminată. intai s-a încercat păcălirea regenerării cu un emulator, iar apoi o resoftare care nu a avut rezultatul dorit. Cel puțin acestea sunt datele pe care le-am obținut de la proprietar.

img_0710img_0708 img_0709

Se observa ca anterior sa ajungă ăla noi in service, calculatorul a mai fost desfăcut. Pentru siguranța am folosit metoda resoftare in bdm.

img_0711img_0712

Acest model de Fiat cu injecție Marelli se citește și reprogramează direct prin portul de diagnoza cu ajutorul consolei NewGenius, dar din cauza intervențiilor anterioare a fost necesară modificarea lui direct pe masa cu NewTrasdata. Pe tester apare eroare permanenta de senzor temperatura evacuare P2081 și cu acest cod motorul nu iese din limp mode. De asemenea, nivelul de ulei este peste limita maxima, semn ca încercările de regenerare sunt foarte dese și o mare parte din motorina folosită in postinjectie ajunge in baia de ulei.

O resoftare făcută corect ar anula postinjectia și nivelul de ulei ar rămâne normal, fără ca motorul sa mai între in avarie sau sa distrugă alte componente (senzor de temperatura, turbina, valva egr etc). Emulatorul nu va scapă de aceste probleme. El nu face decât sa păcălească sistemul pentru o perioada scurta de timp și cu urmări vizibile asupra unor piese, fără sa anuleze de fapt regenerarea și limitările date de erorile filtrului de particule. Solutia cea mai sigura este resoftarea calculatorului de injecție in vederea anulării filtrului de particule.

img_0713img_0714