Audi A4 2.0TDi 140CP tocmai sosit din Germania, dar cu ceva probleme legate de filtrul de particule. Dupa un test facut la reprezentanta Audi si o verificare facuta de mecanicul nostru, s-a descoperit ca filtrul de particule OEM lipseste si in locul lui a fost instalat un “dpf aftermarket”. Totusi, teava de esapamentul si fumul pe care il scotea masina ne-a atras atentia ca in interiorul acestuia nu se afla un dpf veritabil. Prima operatiune efectuata a fost anularea filtrului de particule din ecu, iar ulterior s-a realizat si o modificare de putere.
Pentru vedea daca ce se afla in interior este sigur pentru motor, asa zisul dpf s-a demontat de pe masina.
In interior se poate vedea un fagure ceramic cu aspect de catalizator aftermarket, ce permite sa treaca prin el un flux continuu al gazelor de esapament. In urma discutiei purtate dupa demontarea filtrului de pe masina, proprietarul a decis pastrarea lui pe evacuare.
Operatiunea de remapare la motorul de 2.0TDi 140CP multitronic aduce un surplus considerabil de putere si cuplu. Valorile ce se obtin dupa aceasta operatiune se gasesc in tabelul de mai jos:
PRE-TUNING | POST-TUNING | |||
---|---|---|---|---|
Putere: | 103kW / 140CP la 4000 rpm | Putere: | 125kW / 170CP la 4100 rpm | |
Cuplu: | 320Nm la 1750 rpm | Cuplu: | 390Nm la 1750 rpm | |
Viteza max: | 212 km/h | Viteza max: | 220 km/h |