Opel Insignia 2.0CDTi 160cp. Remapare STAGE 2 si dpf fix.

Chiar daca vara este perioada vacantelor prelungite si toata lumea vrea sa evadeze din oras la mare, la munte sau in tari straine, infundarea filtrelor de particule pe ultima suta de metri dau mari batai de cap si de cele multe ori strica planurile de concediu.

Nu a scapat de probleme cu filtrul de particule nici acest model Opel Insignia 2.0CDTi 160cp. Masina a venit de la Focsani pentru un pachet complet – crestere performanta motor si dpf fix la cerere. Clientul ne-a comunicat ca foloseste aceasta masina foarte mult in mediul urban si in ultima vreme regenerarile dpf au loc foarte des, cu acumulare de motorina in baia de ulei si mici pierderi de putere. La prima vedere, pe tester n-am gasit niciun cod de eroare insa am observat ca tipsul evacuarii este negru (plin de funingine), ceva anormal pentru un motor diesel dotat cu filtru de particule si numar de km destul de mic.

Chiar daca ne-a ridicat semne de intrebare acest aspect, am trecut cu vederea pentru ca ni s-a comunicat ca masina a fost intretinuta exemplar la un service autorizat Opel si a iesit ca totul este in regula. Nu avea niciun cod de eroare stocat si motorul parea sa lucreze in parametri normali. Pentru eliminarea filtrului de particule au fost parcuse doua etape, una software pentru dezactivarea managementului de regenerare si alta ce implica indepartarea fizica a miezului ceramic prin demontarea evacuarii.

In etapa de anulare software a filtrului de particule, la acest model este necesara demontarea ecu si reprogramarea lui pe masa cu ajutorul interfetei bdm. Asa cum se poate vedea si in toate imaginile prezentate pe acest blog, lucram numai cu aparatura profesionala marca Dimsport si riscul aparitiei unor defectiuni in procesele de reprogramare ECU este minim.

Anulare dpf Opel Insignia - 15 Anulare dpf Opel Insignia - 16