Minunile nu dureaza foarte mult

Asa s-a intamplat si cu acest model Volvo S40 1.6d 109cp din 2008 dupa ce a trecut printr-un proces de curatare a filtrului de particule colmatat. Masina a sosit in service pentru anularea si eliminarea filtrului de particule, cu martor avarie motor aprins in bord si erori pe tester ce indicau prezenta unui dpf infundat. Toata acestea dupa o incercare de curatare a filtrului de particule.

Anulare dpf Volvo S40 - 62Anulare dpf Volvo S40 - 64

Codurile de eroare intalnite pe Autocom sunt  2A50 – Particulate Trap System, 2A10 – Temperature sensor, 2A40 Particulate trap system Blocked si 2a30 – Particulate Trap System Overloaded. Toate aceste dtc-uri indica prezenta unui filtru de particule nefunctional, plus o eroare a senzorului de temperatura. Senzorul de temperatura am descoperit ca era scos din mufa, posibil cine a mai facut diagnoza la aceasta masina s-a gandit ca eliminand acest senzor va rezolva problema dpf-ului.

Anulare dpf Volvo S40 - 63Anulare dpf Volvo S40 - 65

Procedura de anularea a filtrului de particule la Volvo S40 presupune demontarea calculatorului de injectie si citirea/reprogramarea lui in standul bdm cu ajutorul interfetei NewTrasdata. Din pacate, toate motorizarile 1.6D si 2.0D de la Volvo se pot reprograma doar in BDM.

Anulare dpf Volvo S40 - 69Anulare dpf Volvo S40 - 70

Dupa modificarea software-ului si rescrierea lui in ecu, martorul avarie motor s-a stins din bord si erorile filtrului de particule au disparut.

Anulare dpf Volvo S40 - 68Anulare dpf Volvo S40 - 67

Din pacate, procedura de curatare a filtrului de particule a afectat si catalizatorul.

Anulare dpf Volvo S40 - 71Anulare dpf Volvo S40 - 73Anulare dpf Volvo S40 - 72Anulare dpf Volvo S40 - 74