Asa s-a intamplat si cu acest model Volvo S40 1.6d 109cp din 2008 dupa ce a trecut printr-un proces de curatare a filtrului de particule colmatat. Masina a sosit in service pentru anularea si eliminarea filtrului de particule, cu martor avarie motor aprins in bord si erori pe tester ce indicau prezenta unui dpf infundat. Toata acestea dupa o incercare de curatare a filtrului de particule.
Codurile de eroare intalnite pe Autocom sunt 2A50 – Particulate Trap System, 2A10 – Temperature sensor, 2A40 Particulate trap system Blocked si 2a30 – Particulate Trap System Overloaded. Toate aceste dtc-uri indica prezenta unui filtru de particule nefunctional, plus o eroare a senzorului de temperatura. Senzorul de temperatura am descoperit ca era scos din mufa, posibil cine a mai facut diagnoza la aceasta masina s-a gandit ca eliminand acest senzor va rezolva problema dpf-ului.
Procedura de anularea a filtrului de particule la Volvo S40 presupune demontarea calculatorului de injectie si citirea/reprogramarea lui in standul bdm cu ajutorul interfetei NewTrasdata. Din pacate, toate motorizarile 1.6D si 2.0D de la Volvo se pot reprograma doar in BDM.
Dupa modificarea software-ului si rescrierea lui in ecu, martorul avarie motor s-a stins din bord si erorile filtrului de particule au disparut.
Din pacate, procedura de curatare a filtrului de particule a afectat si catalizatorul.