Filtru particule colmatat Ford Focus 1.6TDCi

Astazi am lucrat la cateva modele Ford printre care si acest Focus 1.6TDCi 109cp din 2009 venit tocmai de la Galati pentru anularea filtrului de particule infundat. Masina s-a deplasat pana la Bucuresti in avarie, cu limitare de putere si martor motor aprins in bord. Se afla in aceasta stare de aproape o luna. Valorile pe filtru de particule indicau o presiune diferentiala foarte mare, semn ca acesta era foarte plin. Codurile de eroare afisate la diagnoa sunt cele cunoscute, P242F diesel particulate filter – ash accumulation si P2458 Diesel particulate filter (DPF) regeneration process malfunction.

Operatiunea de anulare si eliminare dpf a decurs perfect normal, avem deja in portofoliu peste 80 de modele Ford Focus 1.6TDCi lucrate pana acum. La fiecare lucrare de eliminare dpf facem si o verificare a sistemului turbo. Prezentam clientului uzura si efectele pe care le-a avut filtrul de particule colmatat asupra turbosuflantei. In acest caz, dupa cateva regenerari statice efectuate de client cu cateva luni inainte de eliminare, gradul mare de colmatare si folosirea masinii cu motorul in avarie timp de aproape o luna, turbina prezinta uzura semnificativa si jocul axial este destul de mare.

Din pacate pentru client, turbina n-a rezistat. Dupa eliminarea filtrului de particule si iesirea din limp mode a motorului, turbina a cedat in primii 200m ai testului de drum. In acceleratie partiala rotorul atinge carcasa si cativa paleti s-au indoit.

Ghinion pentru client ca a cedat intr-un moment cand trebuia sa se foloseasca de masina, dar si un pic de noroc ca nu s-a intamplat noaptea pe autostrada la viteza mai mare. Daca axul turbinei cedeaza cand motorul se afla in sarcina mare, uleiul este tras pe admisie, face autoprindere si motorul se tureaza la maxim pana se rupe ceva intern. Chiar daca luati imediat contactul, acesta nu se opreste.
[dt_gap height=”10″ /]
[dt_highlight color=””]NU SCOATETI MOTORUL DIN TREAPTA DE VITEZA.[/dt_highlight]
[dt_gap height=”10″ /]
Cea mai buna solutie sa opriti motorul cand turbina cedeaza si uleiul este tras pe admisie este sa treceti intr-o treapta de viteza mare si sa franati.

Mai jos aveti cateva imagini cu procesul de eliminare dpf si gradul de incarcare al acestuia.

DSC09520 DSC09504 DSC09510 DSC09517 DSC09521 DSC09522 DSC09525 DSC09523 DSC09526