Acest Ford Focus 1.6TDCi 109CP a venit de la Buzau pentru eliminarea filtrului de particule colmatat. Masina a ajuns la noi in avarie, cu martor aprins in bord si limitare de putere. Tester-ul auto ne confirma ca lipsa de putere si becurile aprinse in bord sunt din cauza filtrului de particule infundat.
Presiunea diferentiala foarte mare (peste 30kPa) , codurile de eroare P2458 si P242F indica un dpf colmatat.
Anularea filtrului de particule din software la Ford Focus 1.6TDCi se face prin portul obd si dureaza aproximativ 30-40 minute.
Dupa dezactivarea filtrului de particule, erorile au disparut pe tester si becurile din bord s-au stins. Motorul a intrat in regim de funtionare normala si fara limitare de putere sau turatie.
Un filtru de particule colmatat poate duce la uzura prematura a turbinei si implicit costuri mult mai mari de reparatie. La o mica inspectie turbina din imaginea de jos prezinta uzura in ax cu pierderi mari de ulei.
In imaginea de mai jos se poate vedea cantitatea mare de cenusa acumulata in fagurele de ceramica. Aproape ca nu mai exista spatii libere pentru evacuarea gazelor de esapament. Prin canalele infundate cu cenusa ar trebui sa treaca gazele de evacuare de la motor, iar prin cele libere sa ajunga in toba finala.
Pe langa operatiunea de anulare si eliminare dpf, clientul a dorit sa beneficieze si de oferta noastra pentru chiptuning la motorizarea de 1.6TDCi 109CP. Mai jos gasiti un tabel cu valorile inainte si dupa reflash:
PRE-TUNING | pOST-TUNING | |||
---|---|---|---|---|
Putere: | 81kW / 110CP la 4000 rpm | Putere: | 96kW / 131CP la 4100 rpm | |
Cuplu: | 240Nm la 1750 rpm | Cuplu: | 300Nm la 1750-2400 rpm | |
Viteza max: | 192 km/h | Viteza max: | 197 km/h |