Eliminare Filtru de Particule Honda Accord

La inceputul saptamanii a venit pentru anularea filtrului de particule un superb model Honda Accord 2.2 idtec 150cp din 2009. Masina are aproximativ 93.000km in bord si a inceput sa aiba probleme cu regenerarea filtrului de particule. Motorul 2.2 idtec 150cp de la Honda intra direct in avarie cu limitare de putere si turatie atunci cand nu pot fi indeplinite conditiile pentru regenerare si filtrul de particule este plin de funingine. Solutia imediata este o vizita la un dealer Honda pentru o regenerare fortata din tester daca filtrul de particule mai permite acest lucru. In unele cazuri regenererea se poate face cu succes, in altele din cauza gradului mare de incarcare pe filtrul de particule, aceasta procedura nu se mai poate aplica. Din pacate, dupa o regenerare fortat nivelul uleiul creste, semn ca acesta este contaminat cu motorina din postinjectie si va trebui schimbat. De cele mai multe ori aceasta varianta devine costisitoare, mai ales atunci cand masina este folosita in mediu urban foarte multe si sistemul cere regenerari la cateva zile. Varianta propusa de noi este una definitiva: anularea filtrului de particule. Operatiunea se desfasoara in 2 etape: anulare dpf software din calculatorul de injectie si eliminare fizica prin demontarea lui de pe motor. Trebuie sa precizez ca aceasta procedura este perfect reversibila si oricand se poate instala un nou filtru de particule.

Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_4
Foto 1: Afisare mesaj de avertizare filtru de particule Honda Accord 2.2 idtec 150cp
Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_3

Pasul 1

Operatiunea consta in dezactivarea software a procesului de regenerare si eliminarea codurilor de eroare pentru filtrul de particule. Motorul Honda de 2.2 idtec 150cp vine cu un model nou de injectie Bosch EDC17 CP06 si microprocesor Tricore (anti-tuning), codat pentru operatiunile de citire/scriere prin portul de diagnoza. Se demonteaza calculatorul de injectie din compartimentul motor si se desface capacul pentru a avea acces la conexiunile din interior. Procesul de scriere/citire se face cu ajutorul consolei NewGenius prin legaturi multiple atata in mufa cat si pe placa logica a calculatorului.

Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_6 Filtru_de_Particule_Honda_Accord_5

In acest proces pentru a elimina riscurile de aparitie a unor defectiuni la calculatorul de injectie in timpului procesului de citire sau scriere, folosim numai aparatura profesionala si software cu licenta.

Filtru_de_Particule_Honda_Accord_6

Dupa dezactivarea filtrului de particule din ecu, mesajele de avertizare din bord dispar la fel si erorile afisate pe testerul de diagnoza. Motorul acum functioneaza in parametri normali, fara limitari de putere si turatie.

Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_5

Pasul 2

Urmeaza partea a doua a procesului, si anume eliminarea fizica a filtrului de particule din sistem.

Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_1

Demontarea filtrului de particule nu este o operatiune simpla, dar nici foarte grea la Honda Accord. Are nevoie de mai multa atentie. La motorul 2.2 idtec, turbina si filtrul de particule se afla in partea frontala si accesul la el se face foarte usor. Atentie sporita se acorda la demontarea dpf de pe flansa turbocompresorului pentru a nu rupe prezoanele de prindere.

Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_2 Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_7Foto: Filtrul de particule a fost demontat de pe masina si poate fi taiat pentru eliminarea fagurelui de ceramica.

In interior se afla ceramica filtrului de particule (stanga) si catalizatorul (dreapta). Eliminarea filtrului nu afecteaza catalizatorul si nici nivelul de noxe maxim admis pentru Euro 4 la acest model.

Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_8 Eliminare_Filtru_de_Particule_Honda_Accord_9