De unde stiu ca filtrul de particule este plin?

Cand cumperi o masina second-hand trebuie sa-ti asumi pe langa schimbarea distributiei si inlocuirea filtrului de particule. Filtrul de particule are o durata de viata limitata, unele se schimba la 120.000km altele pot ajunge si la 180.000km dupa datele furnizate de producatori. Exista riscul ca atunci cand depasim aceste limite de km, sa distrugem anumite componente ale motorului: turbosuflanta, valva egr, injectoare, senzori etc. Sfatul meu, daca nu cunoasteti numarul de km reali ai masinii este sa faceti o verificare la un specialist a filtrului de particule.

Modelul prezentat astazi, Volkswagen Passat 2.0TDi 136cp din 2004, a fost comercializat in Romania fara filtru de particule. Insa exista modele aduse din afara care vin echipate cu dpf. Acestea sunt primele variante TDi cu filtru de particule si rezervor de aditiv.

Masina a venit in service fara nicio eroare sau bec aprins in bord, dar cu un consum usor marit de carburant. Fiind un model mai vechi, sistemul de avertizare pentru filtru de particule este rudimentar si nu anunta din timp cand acesta este colmatat. Infundarea completa a filtrului de particule a dus la distrugerea turbinei.

Anulare dpf Volkswagen Passat - 97Anulare dpf Volkswagen Passat - 96

Anularea dpf la Volkswagen Passat 2.0TDi se realizeaza cu ajutorul consolei NewGenius direct prin portul de diagnoza. Reprogramarea calculatorului de injectie cu valorile dezactivate pentru dpf se face in aproximativ 60 minute.

Anulare dpf Volkswagen Passat - 90Anulare dpf Volkswagen Passat - 93Anulare dpf Volkswagen Passat - 84Asa cum am spus la inceputul articolului, masina nu avea niciun cod de eroare sau martor aprins in bord insa filtrul de particule era colmatat complet. Toate canalele erau pline cu cenusa rosiatica. Culoarea rosie din filtrul de particule vine de la aditivul injectat in rezervorul de motorina.

Anulare dpf Volkswagen Passat - 86Anulare dpf Volkswagen Passat - 87Anulare dpf Volkswagen Passat - 85Anulare dpf Volkswagen Passat - 88