Cum se face reprogramare Ecu in boot mode pentru anulare dpf

Atunci când vorbim despre o mașina și resoftare, ne gândim automat la reprogramarea unui calculator de injecție motor. Ceea ce trebuie știut este ca procedura de resoftare la generațiile de mașini dupa anul 2000 este de doua tipuri: resoftare direct prin portul de diagnoza și resoftare in boot mode (cu ecu desfăcut). De preferat este aplicarea primei metode, direct prin portul de diagnoza, pentru ca este mai simpla, ușor de aplicat și durata de lucru mai scurtă. Însă generațiile mai noi de calculatoare vin blocate si nu mai permit astfel reprogramarea software-ului din ecu prin portul de diagnoză.

De cele mai multe ori pentru deblocarea lor este nevoie de citirea software-unui in boot mode (NewTrasdata) și apoi rescrierea se poate face prin obd cu ajutorul consolei NewGenius. De exemplu, la una din mașinile de săptămâna trecută Volkswagen Tiguan 2.0TDi 140cp model 2011 cu injecție Bosch edc17c46, a fost necesară operațiunea de reprogramare in boot mode.

Calculatorul Bosch edc17c46 permite rescrirea software-ului direct prin portul de diagnoza, dar nu și  citirea acestuia. Acesta poate fi reprogramat prin obd doar dacă exista in baza noastră de date o fila originala.  Altfel, citirea se poate face doar in boot mode cu ecu pe masa. Mai jos aveți câteva imagini cu acest calculator și procedura de citire/scriere in boot mode cu ajutorul interfeței Trasdata.

image-3image-5

Masina a ajuns in service cu erori de valva egr. In trecut egr-ul a avut o interventie de curățare in alt service, dar fără succes. Noi am încercat o calibrare a valvei egr din tester, dar la câțiva km după aceasta procedura se aprindea martorul avarie motor și intra in avarie. Codul de eroare întâlnit pe tester este P0403. Din discuțiile pe care le-am avut cu proprietarul, mașina are o utilizare preponderent in mediul urban pe distante scurte, cu mici perioade de ieșit in afara orașului. Chiar dacă numărul de km afișați in bord este destul mic, filtrul de particule nu reușește sa se regenereze la timp din cauza distanțelor scurte parcurse in oraș. Este una din situațiile frecvent întâlnite la noi, alegerea unei motorizări Diesel cu Dpf  pentru o mașina ce parcurge zilnic distante scurte in mediu urban.

Pentru a scapa de valva egr defecta, regenerari dese, consum de carburant mărit și de contaminarea uleiului cu motorina s-a ales varianta anulării valvei egr și a filtrului de particule.