Cum eliminam filtrul de particule la Honda Accord

Una din solutii este inlocuirea filtrului de particule colmatat cu altul nou Honda OEM. Insa varianta aceasta este costisitoare si nu ne scapa definitiv de probleme. De ce? Pentru ca durata de viata a filtrului de particule este data si de modul in care utilizam masina. Distantele scurte, pornirile si opririle dese, incalzirea motorului la relanti si iesiri foarte rare in afara orasului, duc la colmatarea filtrului intr-un timp foarte scurt. A doua varianta este anularea filtrului de particule care elimina complet erorile generate de acesta, consumul exagerat si lipsa de putere in perioadele de regenerare. Eliminarea filtrului de particule facuta ca la carte este o solutie de compromis as spune. Mai putin prietenoasa cu mediul, dar mult mai sigura pentru motor.
In cazul de mai jos s-a ales varianta a doua – anularea filtrului de particule. Operatiunea completa se desfasoara in doua etape: resoftarea calculatorului de injectie in vederea anularii dpf si eliminarea propriu-zisa a elementului ceramic colmatat.

Pasul 1 – demontare si resoftare ecu

Clientul mi-a adus masina cu motorul in limp mode si martorul avarie filtru de particule aprins in bord. In acest stadiu, motorul nu functioneaza la valori maxime, urca greu in ture si puterea este scazuta. Cu greu te mai poti deplasa in siguranta la un drum in afara orasului. Trebuie sa evitam parcurgerea unui numar foarte mare de km in acest stadiu pentru a proteja motorul sau turbina.

2009 Honda Accord 2.2 i-dtec 150cp. Honda_Accord_martor_filtru_particuleFoto 2: Martor avarie filtru de particule Honda Accord 2009

Honda_Accord_2_2idtec Anulare_filtru_particule_Honda_AccordFoto 3: Calculator injectie Honda Accord 2.2 i-dtec 150cp

dpf_off_honda_accordFoto 4: Procedura de resoftare in boot mode ecu Bosch EDC17.

Honda_Accord_dpf_removedFoto 5: Martor filtru de particule stins dupa resoftare

Pasul 2 – indepartarea mecanica a filtrului de particule infundat

filtru_particule_hondaFoto 6: Filtru de particule Honda Accord 2.2 i-dtec 150CP

catalizator_hondaFoto 7: Catalizator Honda Accord 2.2 i-dtec

eliminare_filtru_particule_hondaFoto 8: Eliminare filtru de parrticule Honda Accord

eliminare_dpf_honda filtru_particule_infundatFoto 10: Ceramica filtru de particule Honda Accord
filtru_particule_2_2idtec
Foto 11: Sudura in argon, opera de arta a inginerului nostru sudor.

Durata medie de lucru pentru eliminarea filtrului de particule la Honda Accord 2.2 i-dtec este de aproximativ 3 ore. Perioada in care masina ramane imobilizata in service si daca iti place sa urmaresti indeaproape cele doua etape, inarmeaza-te cu multa rabdare.

Daca te afli in aceasta situatie cu modelul tau Honda si vreti sa ii oferi acelasi tratament, nu ezita sa iei legatura cu noi la unul din numerele de telefon afisate pe blog.