Audi A4 B7 2.0TDi. Incercare de curatare dpf esuata

Cred ca nu este nici prima oara si nici ultima cand va spun ca incercarile de curatare ale filtrului de particule sunt inutile si nu fac decat sa consume bani, nervi si timp. Am sa repet acest lucru pana cand omul de rand isi va da seama ca nu aceasta este solutia sigura pentru masina. Exista doar doua variante pentru o masina cu filtru de particule colmatat: prima este cumpararea unui dpf OEM nou, iar cea de-a doua este eliminarea definitiva a fagurelui de ceramica, o solutie radicala dar sigura pentru motor. Elimina toata problemele pe care le poate crea un dpf infundat pe componentele motorului. Cele mai afectate componente sunt: turbosuflanta, valva egr, injectoare, regulator presiune si senzori. La care mai putem adauga consumul marit de carburant si dilutia uleiului cu motorina, cea din urma poate duce la o uzura pronuntata a motorului.

Masina prezentata in acest post este un model Audi A4 2.0TDi 170cp si a trecut printr-o incercare de curatare esuata a filtrului de particule intr-un alt service. Durata de functionare dupa aceasta operatiune a fost de scurta durata. Masina nici nu a plecat bine din service, ca martorul dpf s-a aprins in bord.

Anulare dpf Audi - 28

Intr-un final s-a apelat la noi pentru eliminarea completa a fagurelui de ceramica si anularea software a filtrului de particule. Operatiune presupune cele 2 etape cu care v-am obisnuit, prima include diagnoza si reprogramare ecu pentru dezactivare dpf, iar cea de-a doua etapa este chiar eliminarea fizica cu manopera pentru demontare si sudura elementelor in mediu de argon.

 

Durata de lucru pentru operatiunea de anulare si eliminare dpf la un model Audi A4 2.0TDi este de aproximativ 4 ore.