Nici in weekend nu avem zi libera. Am avut in lucru pentru anularea filtrului de particule doua masini: un model Opel Zafira 1.7CDTi si o Skoda Roomster 1.4TDi. Ambele au venit cu filtrele de particule colmatate. Skoda Roomster era deja in avarie, cu martor motor aprins in bord si limitare de putere.
Pe tester am intalnit clasicul cod de eroare P2002 – Efficiency Below Threshold (Particulate Trap Bank 1), ce indifica un grad foarte mare de incarcare a dpf-ului.
Masina este folosita preponderent doar in mediul urban si nu reuseste sa duca la capat regenerari complete ale filtrului de particule. De aceea s-a ales varianta anularii dpf. Pentru dezactivarea regenerarii este nevoie de interventie asupra software din ecu. Pentru ca varianta de motorizare 1.4TDi 80CP vin cu injectie Bosch EDC17U01, reprogramarea ecu se poate face numai in boot mode cu ajutorul interfetei NewTrasdata.
Dupa rescrierea software, martorul avarie motor din bord se stinge, automat dispare si codul de eroare si valorile de incarcare dpf vor trece pe 0.
Operatiunea de eliminare propriu zisa a filtrului de particule este foarte dificila. Pentru a putea scoate dpf-ul trebuie demontata puntea fata. Toata lucrarea are ca durata de timp aproximativ 4 ore.