Un model Honda Accord 2.2 i-DTEC 150CP din 2009 cu limitari de putere si turatie cauzate de colmatarea filtrului de particule. Proprietarul a decis ca este timpul sa elimine complet filtru de particule si sa scape de becurile aprinse in bord atunci cand acesta nu se mai poate regenera.
Operatiunea de anulare dpf la Honda Accord 2.2 i-DTEC 150CP injectie Bosch EDC17 se poate realiza numai in boot mode, cu ecu pe masa. Dupa citirea mapelor din microprocesor se dezactiveaza managementul pentru regenerarea filtrului de particule si se fac modificarile ce duc la cresterea valorilor de putere si cuplu. Timpul de lucru pentru o astfel de interventie este de aproximativ 2 ore.
Operatiunea de eliminare presupune demontarea intregului ansamblu catalizator + filtru particule, taiarea elementului ceramic din componenta filtrului si sudura in argon.
Pe langa operatiunea de anulare si eliminare filtru particule, la acest model Honda s-a dorit si un surplus de performanta. Valorile ce se pot obtine dupa chiptuning pe motorul 2.2 iDTEC se afla in tabelul de mai jos:
PRE-TUNING | pOST-TUNING | |||
---|---|---|---|---|
Putere: | 110kW / 150CP la 4000 rpm | Putere: | 128kW / 175CP la 4100 rpm | |
Cuplu: | 350Nm la 2000 rpm | Cuplu: | 410Nm la 1900 rpm | |
Viteza max: | 212 km/h | Viteza max: | 220 km/h |