O masina care a suferit un pic pana sa ajunga la mine. Dupa ce a schimbat doua turbine, prima a cedat normal iar a doua la nici o luna dupa reconditionare, s-a ajuns la concluzia ca este mai bine sa anulam filtrul de particule. De fapt, in momentul cand am pus testerul pe masina am descoperit un cod permanent de eroare P2459 ce ne arata o frecventa foarte mare a regenerarilor. De aici si consumul foarte mare de carburant si pierderile frecvente de putere sau mersul galopant in timpul regenerarilor.
Filtru de particule a mai fost supus unui proces de curatare, se observa o decupare intr-una din pozele de mai jos, dar se pare ca fara rezultat. Anularea din software si eliminarea fizica a dpf-ului duce la oprirea procesului de regenerare si reduce consumul de carburant.
In foto mai jos: un numar de km cat se poate de nereal pentru un model Ford Focus din 2008.
Codul de eroare P2459 specific numarului mare de regenerari efectuate intr-un timp foarte scurt. Nu poate fi sters dar dispare automat cand dpf-ul este anulat din software.
Procedura de anulare dpf la Ford Focus 1.6TDCi cu ajutorul consolei NewGenius, citirea si progamarea calculatorului de injectie direct prin portul obd.
Etapa in care software-ul extras din ecu este modificat pentru dezactivarea strategiei de regenerare.
Dupa ce filtrul de particule a fost anulat din ecu, se trece la urmatoarea etapa: eliminarea lui fizica.
Se observa fereastra pe unde a fost curatat filtrul de particule. Din pacate, acest proces a dus doar la o amanare cu cateva luni si la distrugerea a doua turbine.